Hvor er pakken min?
Svar: Du kan spore pakken via ordreoversikten på «Min konto». Du får også en epost når pakken er sendt med sporingsnummeret.
Hvorfor er ikke ordren min sendt enda?
Svar: Vi har spesifisert lagerstatus på hver enkelt vare. Mesteparten av varene vi tilbyr ligger på lokalt lager hos oss og vil bli sendt samme dag eller neste virkedag. Enkelte varer ligger på lager hos vår leverandør, leveringstid står da oppgitt bak lagerstatus. For eksempel "sendes innen 2-5 dager".
Hvordan finner jeg pakkenummeret på bestillingen min?
Svar: Logg deg inn på "Min konto" og trykk på ordre. Der vil du finne en liste over dine bestillinger. Når pakken er sendt, legger vi ut pakkenummer. Trykk på dette for å spore sendingen din.
Jeg har bestillt levering på døren. Kan sjåføren gi beskjed litt før han kommer?
Svar: Posten skal ringe før levering. Er du ikke hjemme, vil sendingen bli levert ditt lokale postkontor. Hvis du følger sendingen ved hjelp av pakkenummeret, er det mulig å beregne hvilken dag pakken kommer. For mer informasjon, kan du kontakte Posten kundeservice på tlf. 810 00 710. Da bør du ha pakkenummeret tilgjengelig.
Hvorfor står ordren fortsatt til behandling selv om jeg la inn ordren for 4 dager siden?
Svar: På hver vare er det oppgitt om den er på lokalt lager eller leverandørlager. Er varen på leverandørlager, tar det noen dager ekstra før varen kommer inn til oss, slik at vi kan sende den til deg.
Hvordan benytter jeg angreretten?
Svar: Du kan returnere en vare tilbake til oss innen 14 dager etter at du har mottatt den. Produktet sendes tilbake i originalemballasjen (i samme stand som du mottok den). Du får pengene tilbake 2-14 dager etter at varen er mottatt.
Returfrakt dekkes av kjøper. Du kan benytte ferdig frankert fraktlapp fra oss. Det koster kr 75 å benytte denne.
Det er noe galt med en vare jeg har kjøpt hos dere. Hva gjør jeg?
Svar: Send e-post til support@eldirekte.no med en nøyaktig feilbeskrivelse slik at vi kan hjelpe deg på en best mulig måte. Dersom varen må sendes i retur til oss for kontroll/reparasjon vil du motta et returnummer når returen er godkjent. Merk pakken med dette returnummeret. Les mer under support i menyen til venstre.