Deltaco
e-Charge ladekabel T1-Schuko 1-Fas 16A 5m
- Ladeplugg: Type 1 - Schuko
- Antall faser: 1-Fas
- Lengde: 5m
- Maks belastning: 16A
inkl. mva
2 399,20
ekskl. mva
Lagerstatus:
Ingen på lager for øyeblikket.
Beskrivelse
Tekniske detaljer
Produktanmeldelser
Deltaco e-Charge ladekabel T1-Schuko 1-Fas 16A 5m
Deltaco e-Charge EV-1125 lade-kabel passer til alle kjøretøy med en Type1-kontakt for de som ønsker å lade via en standard Schuko såkalt modus 2 lade kontakt. Lader strøm opp til 3.6KW. Justerbar ladestrøm mellom 10A eller 16A. Sølvbelagte tilkoblinger garanterer god kontakt og lang levetid. Lengde 6M. Type1-pluggen er utstyrt med støvdeksel for å beskytte mot støv, smuss og fuktighet under lagring. Kabelkontrollboksen har en innebygd type A jordfeilbryter. Kabelen er laget av et TPE-materiale som gir god motstand mot olje, slitasje og UV-lys. Kabelen er også fleksibel i kulde.
Biler med Type1-kontakter er for eksempel. Mitsubishi Outlander. Lading av bilen overvåkes av en toveis kommunikasjon mellom bilen og kontrollboksen. Når kabelen er koblet til bilen, utføres en selvtest som sikrer at kabelen er riktig tilkoblet og at bilen er klar til å motta strøm, før ladingen starter og kontrollboksen gir kabelen energi. Beskyttelse vurdert i henhold til IP 66. Kabelens kontrollboks har en innebygd jordfeilbryter. I tilfelle en jordfeil er strømmen slått av.
Skjøteledninger må ikke brukes. Kabelen må ikke repareres eller skjøtes da dette kan påvirke sikkerheten og funksjonen.
-
Sertifisering: TUV 2 PfG 1908
-
Kabel: EV07EE-H, 3G2.5mm² + 1x05mm² + EV07EE-H, 3G2.5mm²
-
Klassifisering: IP66
-
Vekt: 2.05KG
-
Driftstemperatur: -25 ° C - + 55 ° C
-
Garanti: 3 år
Det svenske Elsäkerhetsverket i Sverige, DSB i Norge, Tukes i Finland og Det danske Sikkerhedsstyrelsen i Danmark, alle fraråder regelmessig lading i vanlige vegg- og motorvarmeruttak. MERK noen lokale avvik oppstår. Men dette anbefales vanligvis:
-
Gamle eller feilkoblinger og kabelgrener i eiendommen kan føre til varm- kjøring ved høye belastninger, som på grunn av dette kan føre til brann. La derfor et elektrisk installasjons-selskap kontrollere den elektriske installasjonen.
-
Normale vegg- og motorvarmeruttak (Schuko) er ikke laget for elbil-lading og kan ikke håndtere gjentatt høy belastning over lang tid - begrens derfor alltid ladingen til 8-10A og heng kontrollboksen i en krok.
-
Skjøteledning bør ikke brukes når det er fare for at sikringen ikke beskytter riktig.
ELdirekte er etter Forskrift om elektrisk utstyr §21 pliktig til å informere våre kunder om at salg og markedsføring av elektrisk materiell beregnet på å kunne inngå i et fast elektrisk anlegg, kun kan installeres av en registrert elektrikervirksomhet.
DSB (Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap) har laget en veiledning som forklarer hva du som privatperson kan gjøre selv.
ELdirekte yter garanti og reklamasjon på produktene i hht. produsentens garanti samt norsk forbrukerkjøpslov. Vi tar ikke ansvar for feil installasjon eller produkter som ikke er installert etter forskriftene.
Bildet kan avvike fra produktet. Vi tar forbehold mot trykkfeil, endringer av priser og spesifikasjoner uten varsel. ELdirekte.no forbeholder seg rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i feil ved annonsering, prissvingninger og lagersituasjon.